...

Kapadokya Araştırma ve Uygulama Merkezi (NEVKAM)

ALİ MEYDAN


Adı Soyadı: Ali MEYDAN

Doğum Tarihi: 01 Ekim 1974

Öğrenim Durumu: Doktora

 

Derece

Bölüm/Program

Üniversite

Yıl

Lisans

Sınıf Öğretmenliği

Selçuk Üniversitesi

1997

Y. Lisans

Sosyal Bilimler Ens. Sosyal Bilgiler Öğrt.

Selçuk Üniversitesi

2001

Doktora

Sosyal Bilimler Ens. Coğrafya Öğrt.

Selçuk Üniversitesi

2004

Yrd. Doç. Dr.

Sınıf Öğretmenliği

Selçuk Üniversitesi

2007

Yrd. Doç. Dr.

Sınıf Öğretmenliği

Mersin Üniversitesi

2009

Doç.

Coğrafya Öğretmenliği

Nevşehir Üniversitesi

2012

Prof.

 

 

 

 

Yüksek Lisans Tez Başlığı (özeti ekte) ve Tez Danışman(lar)ı:

Tez Başlığı:

İlköğretim Birinci Kademe Sosyal Bilgiler Öğretimi Coğrafya Ünitelerinin İşlenişinde Laboratuvar ve Görsel-İşitsel Materyal Kullanımının Öğrencilerin Niteliksel Gelişimine Etkisinin Değerlendirilmesi

Tez Danışmanı : Prof. Dr. Akif AKKUŞ

Doktora Tezi/Sanatta Yeterlik Çalışması/Tıpta Uzmanlık Tezi Başlığı (özeti ekti) ve Danışman(lar)ı:

Tez Başlığı:

Sosyal Bilgiler Dersi Coğrafya Ünitelerinin İşlenişinde Öğrenmeyi Öğrenme Stratejilerinin Öğrencilerin Başarı ve Tutumlarına Etkisi

Tez Danışmanı : Prof. Dr. Akif AKKUŞ

Görevler:

Görev Unvanı

Görev Yeri

Yıl

Öğretmen

Ahmet Yavuz İlköğretim Okulu-Ümraniye-İstanbul

1997-1998

Arş.Gör.

Selçuk Ün. Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği A.B.D.     

1998-2004

Arş.Gör.Dr.  

Selçuk Ün. Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği A.B.D.     

2004-2007

Yar.Doç.Dr.

Selçuk Ün. Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği A.B.D.     

2007-2009

Yar.Doç.Dr.

Mersin Ün. Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği A.B.D.     

2009-2012

Yrd.Doç.Dr.

Nevşehir Ün. Eğitim Fak. Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ABD

2012

Yönetilen Yüksek Lisans Tezleri:

Bahçe, A., “Hayat Bilgisi Öğretiminde Değerlerin Kazandırılma Düzeylerinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi”, Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2010.

Yıldız, N., “Birleştirilmiş Sınıflarda Görev Yapan Öğretmenlerin Çalıştıkları Yerin Kültürü ile Etkileşimlerinin Değerlendirilmesi”, Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2011.

 Projelerde Yaptığı Görevler:

1-Meydan, A. (2012). Alakır Çayı Vadisi Ve Çevresi Doğa ve Bilim Kampı. TÜBİTAK. 112B269 Nolu Proje. Uzman. 22-21 Ağustos 2012. (Tamamlandı).

2-Meydan, A. (2012). Mersin Çocuk Üniversitesi: Kim Korkar Matematikten? TÜBİTAK. 112B254 Nolu Proje. Eğitmen. 03/09/2012-07/09/2012; 10/09/2012-17/09/2012; 18/09/2012-21/09/2012. (Tamamlandı).

3-Meydan, A. (2012). Göksu Vadisi Ve Deltasında Ekoloji Temelli Doğa Eğitimi – III. TÜBİTAK. 112B118 Nolu Proje. Eğitmen.3-12 Ağustos 2012. (Tamamlandı).

4-Meydan, A. (2012). Medeniyet ve Hoşgörü Başkenti Konya’da Ekoloji Temelli Doğa Eğitimi. TÜBİTAK. 112B272 Nolu Proje.  Eğitmen. 9-18 Ağustos 2012. (Tamamlandı).

5-Meydan, A. (2012). Tübitak Çukurova Bölge Müdürlüğü Öğretmen Bilimsel Proje Danışmanlığı Projesi. (11-14 Haziran / Mersin; 18-21 Haziran / Mersin; 3-6 Eylül / Kıbrıs). TÜBİTAK. Eğitmen. (Tamamlandı).

6-Meydan, A. (2011). Göksu Vadisi ve Deltasında Ekoloji Temelli Doğa Eğitimi – II.  TÜBİTAK, 111B093 Nolu Proje. Uzman. 9-18 Ağustos 2011. (Tamamlandı).

7-Meydan, A. (2011). Akdenizden Toroslara Bilim ve Doğa Eğitimi – I.  TÜBİTAK. Eğitmen. 18-27 Temmuz 2011. (Tamamlandı).

8-Meydan, A. (2011). Altındere Milli Parkı ve Trabzon Çevresinde Ekoloji Temelli Doğa Eğitimi – I.  TÜBİTAK, Eğitmen. 5-12 Temmuz 2011. (Tamamlandı).

9-Meydan, A. (2011).  Ilgaz Dağı ve Orta Kızılırmak Vadisinde Ekoloji Temelli Doğa Eğitimi. TÜBİTAK. Eğitmen. 27-Temmuz-05 Ağustos 2011. (Tamamlandı).

10-Meydan, A. (2011). Tübitak Çukurova Bölge Müdürlüğü Öğretmen Bilimsel Proje Danışmanlığı Projesi. (25-27 Mayıs / Gaziantep; 1-3 Haziran / Adana; 8-10 Haziran / Hatay; 15-17 / Mersin). TÜBİTAK. Eğitmen. (Tamamlandı).

11-Meydan, A. (2010). Beyşehir Gölü Milli Parkı ve Konya Çevresinde Ekoloji Temelli Doğa Eğitimi-III. TÜBİTAK, 109B030 Nolu Proje. Proje Yürütücüsü. 1-12 Temmuz 2010. (Tamamlandı).

12-Meydan, A. (2010). Göksu Vadisi ve Deltasında Ekoloji Temelli Doğa Eğitimi. TÜBİTAK, 110B045 Nolu Proje. Uzman. 19-28 Ağustos 2010. (Tamamlandı).

13-Meydan, A. (2009). Beyşehir Gölü Milli Parkı ve Konya Çevresinde Ekoloji Temelli Doğa Eğitimi-II. TÜBİTAK, 109B030 Nolu Proje. Proje Yürütücüsü. 20-31 Temmuz 2009. (Tamamlandı).

14-Meydan, A. (2008). Beyşehir Gölü Milli Parkı ve Konya Çevresinde Ekoloji Temelli Doğa Eğitimi- I, TÜBİTAK, 108B062 Nolu Proje.  Proje Yürütücüsü, 18-30 Temmuz 2008. (Tamamlandı).

 İdari Görevler:

ME.Ü. Eğitim Fakültesi OSA Eğitimi Bölüm Başkanlığı. 02-27.08.2010- Vekaleten

ME.Ü. Erdemli MYO Otel, Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümü Bölüm Başkanı- 18.10.2010’dan itibaren

NE. Ü. Eğitim Fakültesi. Sosyal bilgiler öğretmenliği anabilim dalı başkanı. 28.09.2012 -…

NE. Ü. Eğitim Fakültesi. İlköğretim bölüm başkanı. 28.09.2012 -…

NE. Ü. Eğitim Fakültesi. Fakülte yönetim kurulu üyesi. 17.10.2012 -…

 Bilimsel Kuruluşlara Üyelikler:

TÜBİTAK-Arbis

Eğitim Araştırmaları Dergisi

Türk Coğrafya Kurumu

National Geographic

Atlas Dergisi

 Ödüller:

 Son iki yılda verdiği lisans ve lisansüstü düzeydeki dersler (Açılmışsa, yaz döneminde verilen dersler de tabloya ilave edilecektir):

Akademik Yıl

Dönem

Dersin Adı

Haftalık Saati

Öğrenci

Sayısı

Teorik

Uygulama

2010-2011

Güz

Türkiye ve Türk Dünyası Coğ

2

 

15

Dünya ve Ülkeler Coğr.

2

 

35

Hayat Bilgisi Öğretimi

3

 

60

Araştırma Projesi

2

2

60

Öğretmenlik Uygulaması

2

6

20

Program Geliştirme ve Öğr.

3

 

75

Bahar

Genel Coğrafya

2

 

106

Türkiye Coğ. ve Jeopolitiği

3

 

103

Türkiye ve Türk Dünyası Coğ

2

 

35

Dünya ve Ülkeler Coğr.

2

 

40

Sosyal Bilgiler Öğretimi

3

 

30

Program Geliştirme ve Öğr.

3

 

25

Topluma Hizmet  Uyg.

1

2

20

Okul Deneyimi

1

4

20

Öğretmenlik Uygulaması

2

6

20

Yaz

Türkiye Coğ. ve Jeopolitiği

3

 

25

2011-2012

Güz

Türkiye Coğ. ve Jeopolitiği

3

 

103

Türkiye ve Türk Dünyası Coğ

2

 

40

Dünya ve Ülkeler Coğr.

2

 

40

Hayat Bilgisi Öğretimi

3

 

60

Özel Öğretim Yöntemleri

2

2

60

Öğretmenlik Uygulaması

2

6

20

Bahar

Genel Coğrafya

2

 

106

Türkiye Coğ. ve Jeopolitiği

3

 

25

Türkiye ve Türk Dünyası Coğ

2

 

50

Dünya ve Ülkeler Coğr.

2

 

50

Sosyal Bilgiler Öğretimi

3

 

60

Topluma Hizmet  Uyg.

1

2

20

Okul Deneyimi

1

4

20

Öğretmenlik Uygulaması

2

6

20

Yaz

Genel Coğrafya

2

 

42

Türkiye Coğ. ve Jeopolitiği

3

 

53

Sosyal Bilgiler Öğretimi

3

 

28

ESERLER

  1. Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler:

 

A1. Akbaşlı S., Taşkaya, M., Meydan, A., Şahin, M. (2012). Teachers And Computer Technology: Supervisors’ Views. International Journal of Research in Social Sciences. Volume-2, Issue-2, 113-124

A2. Meydan, A. (2011). Yenilenen Coğrafya Programı ve Gelişmelerle İlgili Seminerlerin ve Çalıştayların Beklentileri Karşılama Düzeyi. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:1, Sayı:2 s: 25-38

A3.Meydan, A. (2011). The Importance of Ecology-Based Nature Education Project in Terms of Nature Integration and Understanding the Human-Ecosystem Relationship. Educational Research and Reviews Vol. 6 (1), pp. 72-76, January 2011 (ERIC)

A4. Meydan, A. ve Bahçe, A. (2010). Hayat Bilgisi Öğretiminde Değerlerin Kazandırılma Düzeylerinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:1, Sayı:1, s: (20-37)

A5.Akbasli, S. Meydan, A. (2010). An Evaluation of the Problems of Solid Wastes at Elementary Schools Depending on the Views of School Administrators. Education, Volume 131, Number 2, Page 407-418. (ERIC-ISI).

A6.Çiftçi, S., Meydan, A., Taşkaya, S. M. (2009). Investigation of the Attitudes of the Students of Vocational Education Faculty Towards Profession of Teaching. Procedia Social and Behavioral Sciences 1(1), (2009) p. 1302–1306 (SSCI)

A7.Meydan, A., Çiftçi, S. (2009). The Effect of Environment Trips and Activities to Environment Sensitivity İn Teaching Social Science. Procedia Social and Behavioral Sciences 1(1), (2009) p.2332–2338 (SSCI)

A8. Meydan, A., Dinç, M., Doğu, S. (2007). The Views of the Elementary Programme Students Regarding School Teaching Programme. Humanity & Social Sciences Journal 2 (2): 118-126, 2007. ISSN 1818-4960. IDOSI Publications.

A9. Doğu, S., Dinç, M., Meydan, A. (2007). Difficulties Science Teachers at Elemantary School Level Experience in Science Instruction in Turkey. Humanity & Social Sciences Journal 2 (2): 86-92, 2007. ISSN 1818-4960. IDOSI Publications.

 B. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında (Proceedings) basılan bildiriler:

B1. Meydan, A., Akbaşlı, S. (2009). The Views of Primary School Managers about Solid Waste Problems.  12th International Conference: Inclusive Education in the Balkan Countries: Policy and Practice, by the Balkan Society for Pedagogy and Education and the University St. Cyril and Methodius – Skopje, Faculty of Philosophy - Institute of Pedagogy and it will take place in Ohrid, Republic of Macedonia in 25 till 27 June 2009.

 B2. Meydan, A., Akbaşlı, S. (2008). Evaluation of  Professional Quality and Sufficiency of Geography  Teachers. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, “International Symposıum on Social Sciences Education”  14-16 Mayıs 2008, Çanakkale. s.112-118

 C. Yazılan uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler:

C1. Meydan, A., Akbaşlı, S. (2008). The Importance of  Ecology-Based Nature Educatıon Programs in Learning the Nature Language.  10th International Conference Further Education in the Balkan Countries, to be held in Konya from 23rd to 26th October 2008.

D. Ulusal hakemli dergilerde yayımlanan makaleler:

 D1. Meydan, A. (2012). Humbaba’nın Sedirleri. Tabiat ve İnsan Dergisi. Yıl 46., s.13-17

D2. Taşkaya, S. M., Meydan, A. (2012). Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında Uygulanan Ölçme Yöntemleri Üzerine Bir İnceleme. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Cilt 1, Sayı: 32, Nisan, s. 23-34

D3. Meydan, A., Bozyiğit, R., Karakurt, M. (2012) Ekoloji Temelli Doğa Eğitimi Projelerinin Katılımcı Beklentilerini Karşılama Düzeyleri. Marmara Coğrafya Dergisi. Sayı: 25 İstanbul, s. 238-255

D4. Çiftçi, S., Meydan, A. (2011). İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Birlikte Çalışma Yeterliliklerine İlişkin Okul Müdürlerinin Görüşleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı: 32. s. 211-224

D5. Meydan, A. (2010). Öğrenmeyi Öğrenme Stratejilerinin Öğrencilerin Dördüncü Sınıf “Yaşadığımız Yer” Ünitesini Öğrenmelerine ve Kalıcılığa Etkisi. S.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Sayı: 23 s. 149-157

D6. Meydan, A., Doğu, S., Dinç, M. (2009). Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunları Konusundaki Farkındalık ve Duyarlılıkları. S.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı: 28. s.153-168.

D7. Meydan, A., Doğu, S. (2008). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Çevre Sorunları Hakkındaki Görüşlerinin Bazı Değişkenlere Göre Değerlendirilmesi. S.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı: 26. s.267-277.

D8. Çiftçi, S., Meydan, A., Ektem, I. (2007). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Probleme Dayalı Öğrenmeyi Kullanmanın Öğrencilerin Başarısına ve Tutumlarına Etkisi. Selçuk Ün. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Sayı: 17. Konya. s.179-190

D9. Doğu, S., Meydan, A. (2007). Fen Bilgisi Programı Öğrencilerinin Program Hakkındaki Görüşleri. S.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı: 23. s.113-128

D10. Tahiroğlu, M., Meydan, A., Doğu, S. (2007). İlköğretim Okullarının İkinci Kademesinde Sosyal Bilgiler Dersi Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Dersi Öğretiminde Karşılaştıkları Güçlükler. S.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı: 23. Konya.  s.129-144

D11. Meydan, A., Akkuş, A. (2006). Sosyal Bilgiler Dersi Coğrafya Ünitelerinin İşlenişinde Öğrenmeyi Öğrenme Stratejilerinin Öğrencilerin Başarı ve Tutumlarına Etkisi. S.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı: 21-22. s.229-247 (DR tezinden üretilmiştir)

D12. Meydan, A., Aladağ, C., Dinç, M. (2006). Öğretmen Adaylarının Çevre Problemlerine İlişkin Tutumları. S.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı: 20. s.271-280

D13. Dinç, M., Aladağ, C., Meydan, A. (2006). Öğretmen Adaylarının Üç Aktüel Çevresel Problem Konusundaki Görüşleri. S.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı: 19. s.231-241

D14. Pınar, A., Meydan, A. (2005). Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Coğrafya Dersine Karşı Tutumları. S.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı: 19. s. 15-25

D15. Meydan, A. (2004). Taşımalı İlköğretim Uygulaması. S.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı: 16-17-18. Konya. s.255-266

D16. Meydan, A., Pınar, A. (2004). İlköğretim Birinci Kademe Sosyal Bilgiler Öğretimi Coğrafya Ünitelerinin İşlenişinde Laboratuvar ve Görsel-İşitsel Materyal Kullanımının Öğrencilerin Niteliksel Gelişimine Etkisinin Değerlendirilmesi. S.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı: 16-17-18. s.267-278 (YL tezinden üretilmiştir)

 E. Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında basılan bildiriler:

E1.Bozyiğit, R. ve Meydan, A. (2012). Tınaztepe Mağarası ve Çevresinin Jeopark Potansiyelinin Değerlendirilmesi. I.Ulusal Coğrafya Sempozyumu. Atatürk Üniversitesi. 28-30 Mayıs 2012. Erzurum.

E2.Meydan, A. (2012). Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Uzay Algısı. I.Ulusal Coğrafya Sempozyumu. Atatürk Üniversitesi. 28-30 Mayıs 2012. Erzurum.

E3.Aksay, C. S. ve Meydan, A. (2012). Küresel Isınma Ve İklim Değişikliği Açısından Türkiye. Ekoloji 2012 Sempozyumu, Kilis 7 Aralık Üniversitesi, 03-05 Mayıs 2012, Kilis

E4.Meydan, A., Kurt, M. (2011) Tarih Kültür ve Turizm Özellikleriyle Alahan. Hz. Mevlana’dan Yunus Emre’ye Evrensel Sevgi ve Kültürlerin Kardeşliği Sempozyumu. Karaman Ticaret Odası-Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi-Mevlana Kalkınma Ajansı. 22-24 Mart 2012. Karaman

E5.Meydan, A., Bozyiğit, R., Karakurt, M. (2011) Ekoloji Temelli Doğa Eğitimi Projelerinin Katılımcı Beklentilerini Karşılama Düzeyleri. Uluslararası Katılımlı Coğrafya Kongresi. İstanbul Üniversitesi. 7-10 Ekim 2011. İstanbul

E6.Çiftçi, S., Meydan, A. (2011). İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Birlikte Çalışma Yeterliliklerine İlişkin Okul Müdürlerinin Görüşleri. X. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu. Cumhuriyet Üniversitesi. 05-07 Mayıs 2011. Sivas

E7.Meydan, A., Çiftçi, S. (2011). Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Coğrafya Dersine Hazır Bulunuşluklarının İncelenmesi. X. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu. Cumhuriyet Üniversitesi. 05-07 Mayıs 2011. Sivas

E8. Taşkaya, S. M., Meydan, A. (2010). Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında Uygulanan Ölçme Yöntemleri Üzerine Bir İnceleme. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme II. Ulusal Kongresi. Mersin Üniversitesi. 05-07 Mayıs 2010. Mersin

E9. Meydan, A., Yıldız, N. (2010). Birleştirilmiş Sınıflarda Hayat Bilgisi Derslerinde Değerlerin Kazandırılmasında Öğretmenlerin Karşılaştığı Güçlükler. Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi, IX. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 20-22 Mayıs 2010, Elazığ.

E10. Kılıçaslan, M., Meydan, A. ve Dinç, A. (2009). Coğrafya Öğretiminde Proje Geliştirme Çalışmalarının Önemi. IV. Ulusal Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi. Marmara Ün. & MEB Öğretmen Yetiştirme Genel Müdürlüğü. 7-9 Ekim 2009 İstanbul

E11.Dinç, A., Kılıçaslan, M. ve Meydan, A. (2009). Coğrafya Eğitiminde Arazi Uygulamalarının Önemi. IV. Ulusal Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi. Marmara Ün. & MEB Öğretmen Yetiştirme Genel Müdürlüğü. 7-9 Ekim 2009 İstanbul

E12.Meydan, A., Kılıçaslan, M. (2009). Coğrafya Öğretmenlerinin Öğrencilere Doğa Bilinci Kazandırmada İyilik Hali Algılarının Değerlendirilmesi. 1. Ulusal İyilik Sempozyumu. Elazığ Milli Eğitim Müdürlüğü & Fırat Üniversitesi. 20-21 Haziran 2009 Elazığ

E13. Akbaşlı, S., Meydan, A. (2009). Birleştirilmiş Sınıf Öğretmenlerinin Okul – Aile – Toplum İlişkileri Sürecinde Karşılaştığı Güçlükler, Eskişehir Osman Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi, VIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 21-22-23 Mayıs 2009, Eskişehir.

E14. Meydan, A., Akbaşlı, S. ve Çiftçi, S. (2009). Sınıf Öğretmenlerinin Okul Yöneticilerinden Beklentilerinin İncelenmesi, Eskişehir Osman Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi, VIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 21-22-23 Mayıs 2009, Eskişehir.

E15. Akbaşlı,  S., Meydan, A.  (2008). İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin ilköğretim Müfettişlerinin Yenilenen İlköğretim Programlarının Uygulanmasında Rehberlik ve Geliştirme Etkinliklerine İlişkin Görüşleri, Mersin Üniversitesi, Mersin Sempozyumu 19-23 Kasım 2008, Mersin.

E16. Meydan, A., Akbaşlı,  S. (2008). Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulamasının Uygulama Öğretmenleri Tarafından Değerlendirilmesi, Mersin Üniversitesi, Mersin Sempozyumu 19-23 Kasım 2008, Mersin.

E17.Dinç, A. ve Meydan, A. (2008). Tarsus Çayı Havzası’nda Hayvancılık Faaliyetleri ve Sorunları. Mersin Üniversitesi, Mersin Sempozyumu 19-23 Kasım 2008, Mersin.

E18.Meydan, A., Öztürk, Ç. (2008). Sınıf Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Öğretiminde Uygulanan Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımına İlişkin Görüşleri. III. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi. Çanakkale 18 Mart Üniversitesi. 02-04 Mayıs 2008

E19.Çiftçi, S., Meydan, A., Ektem, I. (2008). Sınıf Öğretmenlerinin Proje Ödevleri Ve Kılavuz Kitaplarda Yer Alan Projelerle İlgili Görüşleri. III. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi. Çanakkale 18 Mart Üniversitesi. 02-04 Mayıs 2008

E20. Çiftçi, S., Meydan, A., Doğu, S. (2007). İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğretmenlerinin Yeni Programla Birlikte Uygulamaya Konan Proje Çalışmalarıyla İlgili Görüşleri. I. İlköğretim Kongresi. Hacettepe Üniversitesi. 15-17 Kasım 2007. Ankara

E21. Doğu, S., Meydan, A., Çiftçi, S. (2007). Öğretmen Adaylarının Fen Bilgisi Laboratuvar Uygulamaları Hakkındaki Görüşlerinin Bazı Değişkenlere Göre Değerlendirilmesi. I. İlköğretim Kongresi. Hacettepe Üniversitesi. 15-17 Kasım 2007. Ankara

E22. Meydan, A., Çiftçi, S., Doğu, S. (2007). Yeni Hayat Bilgisi Müfredatının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. I. İlköğretim Kongresi. Hacettepe Üniversitesi. 15-17 Kasım 2007. Ankara

E23. Doğu, S., Meydan, A., Yıldırım, F. S. (2007). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Çevre Sorunları Hakkındaki Görüşlerinin Bazı Değişkenlere Göre Değerlendirilmesi. VII. Ekoloji ve Çevre Kongresi. İnönü Üniversitesi. 10-13 Eylül 2007. Malatya

E24. Meydan, A., Doğu, S., Dinç, M. (2007). Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunları Konusundaki Farkındalık ve Duyarlılıkları. VII. Ekoloji ve Çevre Kongresi. İnönü Üniversitesi. 10-13 Eylül 2007. Malatya

E25. Meydan, A., Doğu, S., Gönültaş, E., Çiftçi, S. (2007). Coğrafya Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenmenin Öğrencilerin Başarısı Ve Öğrenilenlerin Kalıcılığına Etkisi. XVI. Eğitim Bilimleri Kongresi. Gaziosmanpaşa Üniversitesi. 5-7 Eylül 2007. Tokat

E26. Çiftçi, S., Meydan, A., Doğu, S. (2007). Proje Tabanlı Öğrenmenin Öğrencilerin Başarısızlık Sonrası Yeniden Toparlanma Ve Etkin Olma Eğilimlerine Etkisi. XVI. Eğitim Bilimleri Kongresi. Gaziosmanpaşa Üniversitesi. 5-7 Eylül 2007. Tokat

E27. Meydan, A., Bozyiğit, R. (2007). Yeni Coğrafya Müfredatının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. III. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi. Çukurova Ün. Eğitim Fak. 18-20 Haziran 2007

 F. Diğer yayınlar:

F1. Meydan, A. (2012). Eko-turizm ve Turizm Çevre İlişkisi. Ders Dışı Öğretim Faaliyetlerine Örnek: Doğa Eğitimleri: Ankara: Anı Yayıncılık s.11-30

F2. Meydan, A. (2011). Beyşehir Doğa Eğitimi: Bilim ve Doğa ile Başbaşa 12 Gün. Ankara: Maya Akademi

F3. Meydan, A. (2010). Ekoloji Temelli Doğa Eğitimi Projeleri: Beyşehir Doğa Eğitimi Örneği. Kırsal Çevre Yıllığı 2010. Kırsal Çevre ve Ormancılık Sorunları Araştırma Derneği Yayınları. ISSN 1303-9334. s.80-98

F4. Meydan, A. (2009). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Coğrafyanın Yeri. Sosyal Bilgilerin Temelleri: Ankara: Maya Akademi. s.63-84

F5. Meydan, A. (2009). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Gezi-Gözlem ve Doğa Eğitimi. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar. (Editör: Ali Murat Sünbül). Ankara: Pegem Akademi Yayınları. 241-262

F6. Taşkaya, S. M., Çiftçi, S. ve Meydan, A. (2008). Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Kaynaştırma Eğitimine Bakış Açıları.  Bugünden Geleceğe Özel Eğitim. (Yayına Hazırlayan: H. Sarı). Konya: Master Fotokopi. s.240-251

F7. Meydan, A. Akdağ, H. (2008).  Sosyal Bilgilerde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Özel Öğretim Yöntemleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi. (Editör: Bayram Tay). s. 146-190. Ankara: Pegem Akademi Yayınları

F8. Meydan, A. (2001). Ölümsüz Öğretmen: Dede Korkut. Eğitim ve Kültür Dergisi. Yıl 1, Sayı 4, s.3-7

 (Ulusal Bilimsel Toplantılarda Katılım)

Meydan, A. (2012). Coğrafyada Yeni Yaklaşımlar ve Yeni Bilgiler Çalıştayı. Erzurum Coğrafya Öğretmenleri Çalıştayı. Panelist. Türk Coğrafya Kurumu-Erzurum Atatürk Üniversitesi-Erzurum İl Milli Eğitim Müdürlüğü. 25-26 Mayıs 2012.

Meydan, A. (2012). Coğrafyada Yeni Yaklaşımlar ve Yeni Bilgiler Çalıştayı. Sivas Coğrafya Öğretmenleri Çalıştayı. Panelist. Türk Coğrafya Kurumu-Sivas Cumhuriyet Üniversitesi-Sivas İl Milli Eğitim Müdürlüğü. 20-21 Nisan 2012.

Meydan, A. (2012). Panel: İstiklâl Marşı’nın Kabulü ve Mehmet Akif Ersoy’u anma Günü. Panelist. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Konferans Salonu. 12 Mart 2012

Meydan, A. (2012). Konferans: Çanakkale Savaşının Türk Tarihi Açısından Önemi. Mersin Çamlıyayla İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Atatürk İlköğretim Okulu Konferans Salonu. 19 Mart 2012

Meydan, A. (2011). III. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Çalıştayı. Katılımcı. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi. 2-4 Aralık 2011, Antalya.

Meydan, A. (2011). Coğrafyada Yeni Yaklaşımlar ve Eğilimler Çalıştayı. Mersin Coğrafya Öğretmenleri Çalıştayı. Koordinatör. Türk Coğrafya Kurumu-Mersin Üniversitesi-Mersin İl Milli Eğitim Müdürlüğü. 25-26 Mart 2011.

Meydan, A. (2011). Panel: İstiklâl Marşı’nın Kabulü ve Mehmet Akif Ersoy’u anma Günü. Panelist. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Konferans Salonu. 14 Mart 2011

Meydan, A. (2010). Yenilenen Ortaöğretim Coğrafya Programı Tanıtım Semineri. Mersin Suphi Öner Öğretmenevi. 25.03.2010.

Meydan, A. (2010). Panel: İstiklâl Marşı’nın Kabulü ve Mehmet Akif Ersoy’u anma Günü. Panelist. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Konferans Salonu. 12 Mart 2010

Meydan, A. (2010). Eğiticilerin Eğitimi Semineri. Katılımcı. Mersin Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi. 23-25 Haziran 2010. 

Meydan, A. (2010). 18. Milli Eğitim Şurası Mersin İl Çalıştayı. Mersin İl Milli Eğitim Müdürlüğü. 26-30 Temmuz 2010

Meydan, A. (2009). Türkiye’nin Öğretmen Yetiştirme Çıkmazı Ulusal Sempozyumu, Katılımcı. Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi ile Öğretmen Hüseyin Hüsnü Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Vakfı tarafından Başkent Üniversitesi Avni Akyol Konferans Salonunda Düzenlenmiştir. Ankara: 12-13 Kasım 2009

Meydan, A. (2009). Tübitak  Ortaöğretim Öğrencileri Arası Proje Yarışmaları İyi Örnekler Paylaşım Toplantısı. Proje Hazırlama ve Proje Raporu Yazma Sunumu. Mersin Suphi Öner Öğretmenevi. 14.10.2009

Meydan, A. (2009). I. Ulusal Coğrafya Yeni Müfredat Değerlendirme Semineri. Katılımcı. TÜBİTAK-Yozgat İl Milli Eğitim Müdürlüğü. 10-12/04/2009. Yozgat 

Meydan, A. (2008). MEB Hizmetiçi Eğitim Daire Başkanlığı 653 Özgün Materyal Ve Etkinlik Geliştirme  Semineri. Erzurum Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü. Eğitmen. 06-10/10/2008 

Meydan, A. (2007). Uluslar arası Küresel İklim Değişikliği ve çevresel Etkileri Konferansı, (UKIDEK). Katılımcı.  Konya Büyükşehir Belediyesi KOSKi – Konya Valiliği – Selçuk Üniversitesi. Konya: 18-20 Ekim 2007

Meydan, A. (2007). TEMA Vakfı Doğa ve Erozyon Eğitim Kampı. Katılımcı. Bolu – Aladağlar. 1-5 Temmuz 2007

Meydan, A. (2007). Ilgaz Dağı ve Küre Dağları Milli Parklarında Ekoloji Temelli Doğa Eğitimi, TÜBİTAK Projesi, Katılımcı, 27 Temmuz-05 Ağustos 2007

Meydan, A. (2006). İğneada Longoz Ormanları ve Meriç Deltasında Ekolojik Temelli Doğa Eğitimi. TÜBİTAK Projesi, Katılımcı, 04-16 Ağustos 2006

 Görevlendirmeler:

Sınıf Öğretmenliği Kulübü Akademik Danışmanı (1999-2005)

TEMA Vakfı S.Ü. Eğitim Fakültesi Gönüllü Temsilcisi (2006-2009)

Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Koordinatörü- 08.03.2011’den itibaren